تغییرات 6.81 دوتا 2 - Changelog 6.81 - Spring Cleaning Update

يكشنبه 1393/02/07 00:22


تغییرات 6.81 دوتا 2 - Changelog 6.81 - Spring Cleaning Update
در این مطلب قصد داریم تغییرات ایجاد شده در بازی دوتا 2 در آپدیت جدید Spring Cleaning را که هفته آینده منتشر خواهد شد بررسی نماییم. این آپدیت شامل تغییرات زیادی در امکانات بازی، واسط کاربری، کارگاه دوتا 2 و رفع مشکلات و باگ های موجود در بازی است. اما در این مطلب ما تغییرات مربوط به گیم پلی که تحت عنوان Changelog 6.81 دوتا 2 منتشر شده است را بررسی خواهیم کرد. این متن ترجمه کلمه به کلمه‌ی نسخه انگلیسی آن نمی‌باشد، بلکه نگاهی تحلیلی به این آپدیت جدید است که شامل تغییرات مهم و نگاهی بر تاثیر آن‌ها در روند بازی خواهدبود. در این نوشته تمرکز ما روی تغییرات هیروها و تاثیر آنها در بازی است و سعی کرده‌ایم آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است را به صورت مختصر و مفید برای شما فراهم کنیم.

 

Abaddon
  • با خرید آیتم Aghanim's Scepter آلتیمیت این هیرو می تواند 35% از دمیج وارد شده به هیروهای هم‌تیمی نزدیک به خود را نیز جمع‌آوری کند.
تحلیل: با این حساب اگر تیم حریف در هنگامی که Abbadon آلتیمیت خود را فعال میکند او را رها کنند و به هم‌تیمی‌هایش دمیج وارد کنند، Abbadon از مزیت آلتیمیتش بی‌بهره نمی‌ماند. در ضمن باعث می‌شود تا کل تیم بتوانند مدت طولانی‌تری زنده بمانند. البته Aghanim در بازی‌های حرفه‌ای گزینه‌ای چندان معقولانه برای Abbadon نیست.
Ancient Apparition
  • Chilling Touch بیشتر از گذشته سرعت ضربه زدن هیروهای خودی را کاهش می‌دهد.
تحلیل: این قابلیت AA بسیار قوی بود و به ویژه در ابتدای بازی قدرت بسیار بالایی در درگیری‌ها داشت که با این تغییر کمی ضعیف‌تر شد.
Bounty Hunter
  • Track cast range increased from 900/1050/1200 to 1200
  • میتوانید از فاصله بیشتری Track کنید که در levelهای پایین تر باعث میشود با امنیت بیشتری این کار را از دور انجام دهید.
Brewmaster
  • اگر در 10 ثانیه اخیر ضربه کریتیکال نزده باشید، ضربه بعدی شما حتما کریتیکال خواهدبود.
  • اگر در 10 ثانیه اخیر هیچ ضربه ای روی شما miss نشده باشد، ضربه بعدی حتما miss خواهدشد.
تحلیل: این دو ویژگی قدرت پاندا در شروع درگیری‌ها را افزایش می‌دهد.
Bristleback
  • سرعت حرکتی که از آلتیمیت خود دریافت می‌کنید از 1/2/3% به  3/4/5%  افزایش یافت.
تحلیل: این تغییر قدرت این هیرو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. به دلیل افزایش سرعت، تعقیب این هیرو طولانی‌تر خواهدشد و هیچ‌کس دوست ندارد Bristleback را تعقیب کند! احتمالا  بیشتر شاهد Bristleback در صحنه حرفه‌ای دوتا 2 هم خواهیم بود.
Broodmother
  • دمیج سمی بچه عنکبوتها از 4 به 8 در هر ثانیه افزایش یافت.
  • حتی وقتی Broodmother توسط دشمن دیده بشود، قادر خواهدبود در تار خود آزادانه حرکت کند (بدون بلاک شدن توسط موانع)
  • در صورت دریافت دمیج Broodmother تا 3 ثانیه قابلیت حرکت آزادانه در تار خود را از دست خواهد داد.
  • لایف‌استیل آلتیمیت این هیرو از 40/60/80% به 60/80/100% افزایش یافت.
تحلیل: اگرچه این تغییرات تا حدی او را نسبت به آپدیت قبلی قویتر میکنند، اما کماکان او قدرت قدیمش را در Lane نخواهد داشت. چون تار دیگر قابلیت خراب کردن درخت‌ها را ندارد، در صورت دریافت اولین ضربه Broodmother در مخمصه گرفتار خواهدشد. اما بهرحال بهتر از آپدیت قبلی‌ست که این هیرو بسیار ضعیف‌تر کرده بود.
Chaos Knight
  • 50% شانس دارید تا در هنگام آلتیمیت یک Illusion اضافه تولید شود.
Dazzle
  • دیگر خبری از stun کوچک در انتهای poison نیست.
تحلیل: مهمترین کمک این stun این بود که دشمن نمیتوانست برای فرار از Teleport استفاده کند. حالا دیگر این مزیت را نخواهید داشت.
Doom
  • محافظ‌های Magic مانند Pipe از این به بعد دمیج Doom (آلتیمیت) را کاهش خواهند داد. پیش از این دمیج Doom قابل کاهش نبود.
Earthshaker
  • کریپ‌ها زرنگ‌تر شده‌اند و در صورت دیدن دیوار ES در جای خود منتظر خواهند ماند تا دیوار برداشته شود. پیش از این می‌شد آنها را به جاهای عجیب و غریب هدایت کرد!
Ember Spirit
  • مدت زمان Searing Chains از 2/2/3/3 به 1/2/2/3 کاهش یافت.
  • دمیج اضافه‌ی Sleight of Fist از 30/60/90/120 به 20/40/60/80 کاهش یافت.
تحلیل: ضعیف کردن هیرویی که به نظر میرسید بیش از اندازه قوی است. شاید دیگر با یک حرکت نتواند تیم حریف را از هم بپاشد.
Gyrocopter
  • Homing Missile به هدف‌های نامرئی نیز برخورد خواهد کرد.
  • Homing Missile به جای 3 به 3/3/4/5 ضربه نیاز خواهد داشت تا از بین برود.
تحلیل: این مهارت که ضعیف به نظر میرسد حالا کمی قویتر شده و شاید بعضی ها را متقاعد به استفاده از آن کند!
Huskar
  • نیزه‌های آتشین (Burning Spears) دیگر Unique Attack Modifier نخواهند بود.
تحلیل: خیلی ساده است. می‌توانید آیتم‌های Orb Effect بخرید و بدون دردسر از آنها استفاده کنید. مثلا با خرید Helm of Dominator بدون خاموش کردن نیزه های آتشین از لایف استیل بهره ببرید! به نظر من که بیش از حد قدرتمند است! مخصوصا در بازی‌های عمومی...
Jakiro
  • Aghanim's Scepter باعث می‌شود که مدت زمان آلتیمت از 7 به 14 افزایش یابد.
  • Aghanim's Scepter باعث می‌شود که درازای آلتیمیت از 1350 به 1800 افزایش یابد.
تحلیل: داخل آلتیمت نمانید! فرار کنید!!
Keeper of the Light
  • Aghanim اضافه شد. باعث می‌شود که همواره در حالت Spirit Form باشید. به علاوه بر آن در طول روز دید شما بدون مانع خواهد بود (درخت ها و مه تاثیری ندارند) و همچنین با استفاده از Illuminate می‌توانید هم‌تیمی‌های خود را به میزان 75% دمیج آن Heal کنید.
تحلیل: به نظر من این بزرگترین و موثرترین تغییر این آپدیت است. قدرت این هیرو به شدت افزایش یافته است. توجه کنید که این هیرو در میان هیروهای ساپورت بیشترین قابلیت را برای فارم کردن دارد و می‌تواند Aghanim خود را از جنگل و منابع جانبی تامین کند. پس از آن به یک ساپورت فوق‌العاده تبدیل خواهدشد. Kotl پیش از این نیز ساپورت ضعیفی نبود اما پس از این تحت شرایطی می‌تواند سرنوشت بازی را تعیین کند.
Kunkka
  • افزایش شعاع تورنت از 215 به 225
  • X mark می‌تواند مدت زمان دوبرابر روی هیروهای خودی کار کند.
  • buff مربوط به آلتیمیت از 8 به 10 ثانیه افزایش یافت.
تحلیل: راحتتر حریفان خود را به هوا بفرستید! مهمتر از آن با X mark کردن هیروی آغازگر (Initiator) تیم خود (مثلا Magnus یا Tidehunter) می‌توانید به پس از آغاز درگیری در صورت لزوم او را به جای امنی برگردانید.
Leshrac
  • رعد و برق سرعت حرکت حریف را به مدت نیم ثانیه به میزان 75% کند میکند.
Lich
  • می‌توانید به ساختمان‌ها هم Armor بدهید.
  • Aghanim Scepter باعث می‌شود که آلتیمیت Lich به صورت نامحدود پرش کند (تا زمانی که هدف جدیدی در محدوده خود نداشته باشد)
تحلیل: فرار کنید! از هم دور شوید یا... بمیرید!
Lina
  • Attack Range از 650 به 670 افزایش یافت
  • با Aghanim می‌توانید آلتیمیت خود را روی Magic Immunity (مثل Avatar) بزنید.
Lone Druid
  • Regen خرس از 2 به 2/3/4/5 افزایش یافت.
تحلیل: اگر خرس نکشید، زودتر از گذشته به Lane برمیگردد.
Luna
  • Agility پایه از 22 به 18 کاهش یافت.
Lycan
  • دیگر در هنگام گرگ شدن HP اضافه نخواهید داشت.
Magnus
  • Skewer طولانی تر شده و محدودیتی برای تعداد هیروها نخواهد داشت.
Medusa
  • Split Shot به جای 50/60/70/80%  دمیج با 5 هدف، از این پس 80% دمیج با 2/3/4/5 هدف خواهد داشت.
  • مار مدوسا در تاریکی هم به دشمن برخورد خواهد کرد.
  • مانا شیلد در لول های پایین تر نسبت به گذشته دمیج بیشتری جذب می‌کند. از 1/1.5/2/2.5 به 1.6/1.9/2.2/2.5
Meepo
  • سرعت حرکت پایه از 305 به 315 افزایش یافت.
Naga Siren
  • دمیج Illusionها از  30/35/40/45% به 20/25/30/35% کاهش یافت.
  • محدوده Rip Tide از 350 به 320 کاهش یافت و از Magic Immunity هم عبور نخواهد کرد.
تحلیل: ضعیف تر شدن Naga و احتمالا کمتر دیده شدنش در صحنه‌ی حرفه ای
Necrophos
  • محدوده Heartstopper Aura از 1000 به 1200 افزایش یافت.
  • Reaper's Scythe (آلتیمیت) باعث می‌شود که 30% به زمان زنده شدن قربانی اضافه شود.
Omniknight
  • محدوده تاثیر Purification از 225 به 250 افزایش یافت.
  • Repel دیگر باعث از بین رفتن buffهای مثبت نمی‌شود.
  • مدت زمان Guardian Angel از 5/6/7 به 6/7/8 افزایش یافت.
  • Aghanim's Scepter مدت زمان Guardian Angel را به جای 5/6/7 به 8/9/10 تغییر می‌دهد.
تحلیل: با این تغییرات OmniKnight برای حریفان خود در درگیری‌های تیمی بسیار آزاردهنده‌تر از قبل خواهد بود.
Phantom Assassin
  • Stifling Dagger cooldown از8 به  6 ثانیه کاهش یافت.
  • شانس Blur evasion از 20/25/30/40 به  20/30/40/50 افزایش یافت.
تحلیل: شاید این تغییر باعث شود تا PA را در صحنه حرفه‌ای هم بیشتر ببینیم. به هرحال تیم حریف مجبور است چاره ای مانند Monkey King Bar برای او بیندیشد.
Phoenix
  • دمیج Fire Spirits از 15/35/55/75 به 10/30/50/70 کاهش یافت.
  • Fire Spirits از این پس به جای 15%، 20% از HP کم می‌کند.
تحلیل: تضعیف نسبی این هیروی قدرتمند که البته تاثیر چندان زیادی در کارایی آن نخواهد داشت. شاید فقط در مرحله Laning از آزاردهندگی آن کم کند.
Razor
  • Strength gain از 1.7 به 2.3 افزایش یافت.
  • مدت زمان Slow کردن Unstable Current از 0.4/0.8/1.2/1.6 به 0.5/1/1.5/2 افزایش یافت.
تحلیل: با این تغییرات Razor ویژگی‌های بهتری برای نقش تانک به ویژه در اواخر بازی خواهد داشت.
Shadow Demon
  • اضافه شدن Aghanim's Scepter: دو شارژ برای آلیمیت زدن خواهید داشت که هر 40 ثانیه در دسترس خواهند بود.
تحلیل: عملا اهمیت ویژه این تغییر در قابلیت دوبار استفاده از آلتیمیت در یک درگیری است. اگرچه Aghanim معمولا برای نقش این هیرو (ساپورت تیمی) در بازی‌های حرفه‌ای آیتم گرانی محسوب می‌شود.
 
Silencer
  • Agility gain از 2.1 به 3.0 افزایش داد.
  • Curse of the Silent cooldownاز 20/18/16/14 به 20/16/12/8 کاهش یافت.
تحلیل: آزاردهندگی بیش از پیش در مرحله Laning و قابلیت بهتر برای تبدیل شدن به نقش Carry در اواخر بازی
Skywrath Mage
  • سرعت حرکت پایه از 315 به 325 افزایش یافت.
  • دمیج Concussive Shot از 50/100/150/200 به 60/120/180/240 افزایش یافت.
تحلیل: شانس شما برای فرار از دست این هیرو کمتر خواهد بود! در مرحله Laning نیز شما را بیشتر آزار خواهد داد.
Tidehunter
  • Anchor Smash باعث می‌شود که دمیج حریفان به جای 40 از این پس 60% کاهش یابد.
  • Anchor Smash روی Ancient ها هم کار می‌کند.
تحلیل: علاوه بر مفیدتر شدن TideHunter در درگیری‌ها، حالا او می‌تواند Ancientها را هم فارم کند. با این روش او قادر خواهد بود خیلی سریع در اوایل بازی به لول 6 برسد و به کمک تیم خود بیاید.
Tiny
  • مدت زمان استان برای Craggy Exterior از 1.2/1.3/1.4/1.5 به 1/1.25/1.5/1.75 افزایش یافت.
Tusk
  • Snowball به دو قسمت مجزا برای ساختن و استفاده کردن تجزیه شد. محدوده جمع کردن هم‌تیمی‌ها به صورت خودکار کوچک شده است. اما...
  • شما می‌توانید با راست کلیک کردن بر روی هم‌تیمی‌هایی که در محدوده‌ی 400تایی شما هستند آنها را وارد Snowball کنید. این مرحله (ساختن Snowball) تا 4 ثانیه به شما مهلت می‌دهد.
  • هر هیرویی که به Snowball اضافه شود، سرعت آن را 75تا بیشتر می‌کند.
  • دمیج Snowball به ازای هر هیروی اضافی به اندازه 20/30/40/50 افزایش می‌یابد.
تحلیل: علاوه بر این که شانس قرار گرفتن در Snowball به صورت ناخواسته کاهش یافته است، در صورت استفاده درست یک قابلیت بسیار قوی خواهد بود. اگر کل تیم در Snowball قرار بگیرند به دمیج آن 200 و به سرعت آن  300 تا اضافه خواهد شد.
Undying
  • محدوده Soul Rip از 975 به  1300 افزایش یافت.
  • ماکزیمم Health برای فعال شدن Deathlust روی زامبی‌ها از  5/10/15/20% به 20/25/30/35% افزایش یافت.
  • کشتن زامبی‌ها دیگر به شما طلا و تجربه نمی‎دهد.
  • خراب کردن Tombstone به جای 70/90/110/130 از این پس  75/100/125/150 طلا به شما خواهد داد.
  • آلتیمیت Undying روی Magic Immunity هم تاثیر خواهد گذاشت.
تحلیل: تمامی این موارد Undying را قدرتمندتر میکنند. به ویژه قوی‌تر شدن زامبی‌ها در زودتر فعال شدن Deathlust. احتمال حضور بیشتر این هیرو در مسابقات وجود دارد.
Ursa
  • Fury Swipes دیگر Unique Attack Modifier نیست.
تحلیل: اگر شما هم مثل من همیشه دوست داشتید رو Ursa یک آیتم Orb Effect بخرید، الان می‌توانید! برای شروع Satanic و Desolator را امتحان کنید!!
Vengeful Spirit
  • کشتن VS باعث می‌شود که شما تا زنده شدن بعدی او دمیج کمتری داشته باشید. اگر در هنگام کشتن او هیروی هم‌تیمی در محدوده 900تایی شما باشد او هم دچار این انتقام خواهد شد. میزان این کاهش دمیج به لول Vengeance Aura بستگی دارد.
Visage
  • Grave Chill cooldown از 10 به 16/14/12/10 افزایش یافت.
تحلیل: کمی از قدرت Visage در اوایل بازی کاهش می‌دهد.
Windranger
  • فعال کردن Windrun باعث می‌شود اگر ضربه‌‌ای در هوا به سوی شما می‌آید، از بین برود. (Disjoint Projectile)
  • Aghanim's Scepter باعث می‌شود تا در هنگام آلتیمیت کاهش دمیج شما به جای -50/-40/-30  به مقدار -30/-0/15 باشد.
Witch Doctor
  • Maledict cooldown از 35 به 20 کاهش یافت.
  • Death Ward به جای هر 0.25 هر 0.22 ضربه میزند.
Wraith King
  • Mortal Strike damage ratio از 1.25/1.75/2.25/2.75 به 1.5/2/2.5/3 افزایش یافت.
  • Base armor یک عدد کاهش یافت.
Zeus
  • Lightning Bolt را می‌توانید روی زمین بزنید تا به نزدیکترین دشمن در محدوده 250تایی آن برخورد کند.
نویسنده: ایران دوتا 2

برای ثبت نظر باید از طریق حساب استیم خود به سایت وارد شوید.